Regulamin portalu internetowego
Portal internetowy dostępny pod adresem https://www.chrumek.pl/ udostępniony jest przez Administratora na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).
Dane kontaktowe Administratora:
- adres e-mail: kontakt@chrumek.pl.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Portalu, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Portalu oraz prawa i obowiązki użytkowników oraz Administratora. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego użytkownika Portalu.
- Portal - portal internetowy działający pod adresem https://www.chrumek.pl/.
- Administrator – Medspan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie pod adresem ul. Mogilska 16 lok. 7, 31-516 Kraków, NIP: 6751754889, REGON: 389671299, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000916291, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 15.000 zł.
- Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną, która korzysta z Portalu.
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Portalu.
- Wizytówka firmy – przygotowana przez Użytkownika treść informacyjna (prezentacja) dotycząca usług świadczonych przez Użytkownika lub prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa lub przedsiębiorstwa, w którego imieniu działa, w szczególności opisująca przedmiot działalności oraz dane kontaktowe.
- Konto użytkownika – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Administratora, w którym gromadzone są informacje na temat Użytkownika w tym informacje o Wizytówce firmy, a także o zamówieniach złożonych w sklepie internetowym administratora.
- Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta użytkownika na Portalu z wykorzystaniem Formularza rejestracji.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny na Portalu umożliwiający założenie Konta użytkownika.
- Administrator zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Portalu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Korzystanie z Portalu oraz Usług oznacza akceptację przez Użytkownika warunków określonych w Regulaminie oraz Polityce prywatności.
- Administrator przestrzega zasady ochrony danych osobowych Użytkowników przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywania i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników określa Polityka prywatności Administrator może wykorzystać dane Użytkownika w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Użytkownika lub w oparciu o właściwe przepisy prawa.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Portalu
- 3. Ogólne warunki świadczenia usług
- Administrator świadczy za pośrednictwem Portalu usługi nie wymagające rejestracji, w szczególności usługi informacyjne poprzez udostępnianie treści o ofercie, aktualnościach i usługach świadczonych na Portalu oraz możliwość wyszukiwania przeglądania Wizytówek firmy.
- Administrator świadczy za pośrednictwem Portalu usługi wymagające rejestracji, w szczególności:
- umożliwia dostęp do Konta użytkownika,
- umożliwia zamieszczanie Wizytówek firmy.
- Użytkownik może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usługi. Skutki prawne zakończenia korzystania z usługi określają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, właściwe ze względu na charakter prawny świadczonej usługi, postanowienia niniejszego Regulaminu oraz postanowienia umowy zawartej odrębnie z Użytkownikiem.
- Administrator świadczy usługi bezpłatnie lub odpłatnie na zasadach określonych Regulaminem.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
- dostęp do poczty elektronicznej.
- Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawy usług internetowych.
- 4. Rejestracja na Portalu
- Rejestracja dokonywana jest przez Użytkownika poprzez poprawne wypełnienie Formularza rejestracji dostępnego na Portalu.
- Użytkownik wypełniając Formularz rejestracji zobowiązany jest do podania wyłącznie informacji prawdziwych.
- Dokonując rejestracji na Portalu Użytkownik potwierdza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptację jego postanowień.
- Użytkownik może posiadać wyłącznie jedno Konto użytkownika.
- Użytkownikowi zabrania się udostępniania Konta użytkownika osobom nieupoważnionym do działania w imieniu Użytkownika.
- Użytkownik nie posiada prawa do zbywania Konta użytkownika innym podmiotom.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom danych umożlwiających logowanie na Portalu.
- W przypadku naruszania postanowień niniejszego Regulaminu Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania bądź całkowitego usunięcia Konta użytkownika. Czynności, o których mowa zdaniu poprzednim Administrator przeprowadza po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń wyznaczając ku temu termin nie krótszy niż 3 dni oraz informując o skutkach braku zastosowania się do wezwania.
- Po poprawnym przebiegu procesu rejestracji w ramach Portalu tworzone jest Konto użytkownika.
- W ramach korzystania z Portalu Użytkownik może umieszczać treści zależnie od rodzaju Usługi, z której korzysta (treści słowne, graficzne itp.). Treści zamieszczane na Portalu muszą zawsze odpowiadać celowi Usługi, w ramach której udostępniono możliwość dodawania treści.
- Użytkownik nie może zamieszczać treści:
- nawołujących do popełnienia czynu zabronionego lub pochwala popełnienie takiego czynu,
- obrażających uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie przedmiotu czci religijnej lub miejsca służącego do celów religijnych,
- pomawiających inną osobę, grupy osób, instytucje, osoby prawne lub inne podmioty o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć je w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego do wykonywania danego zawodu, działalności czy zajmowania określonego stanowiska,
- propagujących lub nawołujących do nienawiści na tle rasowym, narodowościowym, etnicznym, wyznaniowym albo seksualnym,
- naruszających prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich,
- mających charakter bezprawny,
- posiadających odnośniki do innych stron internetowych zawierających złośliwe oprogramowanie lub stron internetowych służących do wyłudzania danych,
- zawierających informacje reklamowe lub marketingowe niedotyczące działalności osoby publikującej treści lub dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku do Administratora.
- Użytkownik publikując jakiekolwiek treści w ramach Portalu potwierdza tym samym, iż posiada prawa autorskie, prawa pokrewne lub inne ważne uprawnienia do korzystania z takich treści. W przypadku zgłoszenia wobec treści przez osoby trzecie roszczeń, Użytkownik przyjmuje takie roszczenia na siebie i zwalnia Administratora z wszelkiej odpowiedzialności.
- Użytkownik z chwilą zamieszczenia treści na Portalu udziela Administratorowi licencji niewyłącznej na korzystanie z treści w zakresie udostępniania treści w ramach Portalu poprzez utrwalanie, zwielokrotnianie oraz rozpowszechnianie (w tym publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie, nadawanie oraz emitowanie) w sposób umożliwiający wyświetlanie treści na urządzeniach elektronicznych z wykorzystaniem sieci Internet w każdym miejscu i czasie, niezależnie od liczby oraz formy dostępu.
- Użytkownik udziela licencji, o której mowa w ust. 5 wyłącznie w ramach usług świadczonych na Portalu oraz w celu świadczenia ich przez Administratora. Użytkownik wyraża zgodę na dokonywanie przez Administratora zmian w treściach objętych licencją w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usług dostępnych na Portalu.
- Licencja, o której mowa w ust. 5-6 udzielana jest przez Użytkownika bez ograniczenia czasowego, terytorialnego i liczbowego oraz bez wynagrodzenia dla Użytkownika i innych podmiotów uprawnionych do treści.
- Licencja, o której mowa w ust. 5-6 wygasa z chwilą usunięcia przez Użytkownika treści z zasobów Portalu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do weryfikacji treści zamieszczanych przez Użytkownika w ramach Portalu, co może skutkować odmową publikacji treści na Portalu w przypadku, gdy zamieszczona przez Użytkownika treść narusza postanowienia niniejszego Regulaminu.
- W ramach Portalu Administrator udostępnia możliwość prezentacji usług świadczonych przez Użytkownika poprzez publikację Wizytówki Firmy.
- Użytkownik w celu utworzenia Wizytówki Firmy wypełnia formularz dostępny po zalogowaniu się do Portalu wypełniając w nim co najmniej pola obowiązkowe oznaczone gwiazdką (*).
- Administrator w celu wyeliminowania potencjalnych oszustw zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji firmy poprzez żądanie przesłania wypisu z CEIDG, innego właściwego rejestru przedsiębiorców lub innego dokumentu dotyczącego działalności firmy.
- Publikacja Wizytówki Firmy jest usługą odpłatną zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie Portalu internetowego.
- Opublikowana Wizytówka Firmy dostępna jest dla wszystkich Użytkowników odwiedzających Portal.
- Użytkownik posiada prawo do edycji Wizytówki firmy po jej opublikowaniu na Portalu.
- Wizytówka Firmy publikowana jest przez okres rozliczeniowy opłacony przez Użytkownika. Okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc i liczony jest od daty publikacji Wizytówki Firmy.
- Publikacja Wizytówki Firmy zostaje zakończona lub wstrzymana w przypadku:
- rezygnacji przez Użytkownika z dalszego świadczenia usługi,
- braku płatności Użytkownika za kolejny okres rozliczeniowy,
- usunięcia Konta użytkownika na Portalu,
- blokady Konta użytkownika na Portalu,
- wystąpienia okoliczności, o których mowa w §6 ust. 14.
- W przypadku rezygnacji Użytkownika z usługi Wizytówka Firmy publikowana jest do końca opłaconego okresu rozliczeniowego.
- W przypadku usunięcia Konta użytkownika na Portalu publikacja Wizytówki Firmy ustaje wraz z momentem usunięcia Konta.
- W przypadku braku płatności Użytkownika za kolejny okres rozliczeniowy publikacja Wizytówki Firmy ulega wstrzymaniu wraz z upływem opłaconego okresu rozliczeniowego. W przypadku uregulowania płatności publikacja Wizytówki Firmy zostaje wznowiona.
- W przypadku blokady Konta użytkownika publikacja Wizytówki zostaje wstrzymana do czasu usunięcia blokady. Publikacja Wizytówki nie ulega w tym przypadku przedłużeniu o okres blokady konta.
- Rezygnacja z usługi powinna zostać przesłana na adres e-mail Administratora nie później niż przed upływem ostatniego opłaconego okresu rozliczeniowego. Brak rezygnacji w zakreślonym terminie skutkuje naliczeniem Użytkownikowi opłaty za kolejny okres rozliczeniowy.
- Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania w każdym czasie jakiejkolwiek treści publikowanej w ramach Wizytówki Firmy, w tym do wstrzymania w całości publikacji Wizytówki Firmy w przypadku, gdy Użytkownik narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub Administrator uzyskał wiarygodną i potwierdzoną informację o naruszaniu przez Użytkownika w związku z publikacją Wizytówki Firmy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wprowadzania w błąd potencjalnych klientów, naruszania zasad konkurencji lub praw autorskich lub praw pokrewnych osób trzecich. O przyczynie podjęcia działań, o których mowa w zdaniu poprzednim Administrator niezwłocznie zawiadamia Reklamodawcę.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany cennika usługi w każdym czasie z zastrzeżeniem, iż zmiana ceny wiązać będzie Użytkownika od następnego okresu rozliczeniowego po prowadzeniu zmian cennika.
- Administrator zastrzega sobie prawo do przeprowadzania okresowych akcji promocyjnych. Warunki akcji promocyjnej będą regulowane odrębnymi regulaminami, których treść zostanie udostępniona na stronach Portalu.
- Administrator po publikacji Wizytówki Firmy nie gwarantuje stałych lub najwyższych pozycji wpisu, lub prezentacji w katalogu, wewnętrznych wynikach wyszukiwania oraz wyszukiwarkach internetowych przez cały czas publikacji.
- Użytkownik reguluje płatności na rzecz Administratora za pomocą systemu płatności online dostępnego na Portalu lub przelewem na rachunek bankowy Administratora wskazany na fakturze VAT.
- Za moment dokonania płatności uznaje się poprawną autoryzację transakcji przez operatora systemu płatności elektronicznych lub zaksięgowanie środków na rachunku bankowym Administratora przy płatności przelewem zwykłym.
- W przypadku przekroczenia terminu płatności wskazanego na fakturze VAT Administrator jest uprawniony do obciążenia Użytkownika odsetkami ustawowymi za opóźnienie w transakcjach handlowych.
- Faktura VAT z tytułu świadczenia usługi przesyłana jest na adres e-mail wskazany na Koncie użytkownika.
- 8. Odpowiedzialność Administratora
- Administrator informuje, iż zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie jest zobowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 wskazanej ustawy o ile dane te nie pochodzą od niego.
- Administrator w żadnym przypadku nie jest stroną umowy zawieranej pomiędzy Użytkownikami lub pomiędzy Użytkownikiem, a podmiotem trzecim z związku z opublikowaną Wizytówką Firmy. Tym samym Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Użytkowników wynikające z ich działań lub zaniechań, w tym za wywiązanie się z warunków takiej umowy.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Użytkowników na Portalu, w tym za treść Wizytówki Firmy, a w szczególności za ich autentyczność oraz poprawność i nie odpowiada za czynności dokonane przez Użytkownika, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Użytkownika lub innych Użytkowników bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie usług przez Administratora.
- Administrator nie odpowiada za treść stron internetowych oraz za ewentualne szkody poniesione przez Użytkowników lub osoby trzecie w związku z dostępem do stron internetowych, do których może nastąpić przekierowanie poprzez odnośniki dostępne na Portalu.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Portalu oraz szkody poniesione przez Użytkownika z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia - gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia.
- Ryzyko związane z używaniem, użytkowaniem, posiadaniem i wykorzystaniem informacji udostępnianych na stronach Portalu ponosi Użytkownik. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Użytkowników lub osób trzecich z tytułu szkód, zarówno bezpośrednich, jak i pośrednich, związanych z wykorzystaniem informacji udostępnianych na stronach Portalu.
- W przypadku szkody poniesionej przez Użytkownika, a wynikającej z umyślnego działania Administratora, Administrator odpowiada jedynie za rzeczywiste szkody poniesione przez Użytkownika z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Administratora zostaje ograniczona do kwoty płatności uiszczonej przez Użytkownika za usługę płatną świadczoną na Portalu.
- 9. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym. Użytkownik może rozwiązać umowę w każdym czasie za wypowiedzeniem w trybie natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając stosowne oświadczenie na adres poczty elektronicznej Administratora.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy w postaci udostępnienia Konta użytkownika, Administrator usuwa Konta użytkownika z Portalu. Usunięcie Konta użytkownika może skutkować zaprzestaniem świadczenia przez Administratora usług odpłatnych bez przyznania prawa Użytkownikowi do zwrotu uiszczonej płatności.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług elektronicznych, w tym do usunięcia Konta użytkownika za okresem wypowiedzenia wynoszącym 14 dni w przypadku niestosowania się przez Użytkownika do postanowień niniejszego Regulaminu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług elektronicznych, w tym usunięcia Konta użytkownika w przypadku, gdy od ostatniej aktywności na Koncie użytkownika minęło co najmniej 6 miesięcy albo gdy od dnia rejestracji na Portalu przez okres 3 miesięcy Użytkownik nie podjął żadnej czynności związanej z usługami świadczonymi za pośrednictwem Portalu.
- 10. Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Administratora usług świadczonych za pomocą Portalu, Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Użytkownika (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych Administrator wezwie Użytkownika do uzupełnienia danych.
- Reklamację rozpatruje Administrator w terminie do 30 dni od dnia otrzymania reklamacji lub jej uzupełnienia przez Użytkownika.
- Nierozpatrzenie reklamacji w terminie zakreślonym w ust. 3 uznaje się za jej uwzględnienie.
- 11. Własność intelektualna
- Wszelkie treści zamieszczone na stronach internetowych Administratora (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od Użytkownika lub innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Administratora. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Administratora skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
- Korzystanie ze stron internetowych Administratora, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji.
- Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Administratora:
- kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Portalu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,
- rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na Portalu treści,
- pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
- 12. Postanowienia końcowe
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Administrator powiadomi na stronie Portalu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Użytkowników, którzy złożyli zamówienie na Usługę odpłatną w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.
- Administrator zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Portalu lub wybranych funkcjonalności Portalu w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Administratora związanych z działaniem Portalu. O czasowej niedostępności Portalu Administrator poinformuje Użytkowników za pomocą komunikatów wyświetlanych na Portalu oraz drogą elektroniczną na adres e-mail.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według siedziby Administratora, jeżeli właściwe przepisy nie stanowią inaczej.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 marca 2023 r.